Φόρμα παραγγελίας Αθιβολής

Μπορείτε να καταθέσετε τα χρήματα της παραγγελίας σας (βιβλίου και μεταφορικών) σε έναν από τους λογαριασμούς της ''Τέχνης Πολιτεία''.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: IBAN GR9701721850005185076919508

ALPHA BANK: IBAN GR3901403270327002002008423

Η αποστολή γίνεται μέσω των ΕΛ.ΤΑ. Τα έξοδα αποστολής είναι 2,60 € πλέον των 15€ που κοστίζει το βιβλίο για την Ελλάδα. Επίσης βάσει ισχυουσών τιμών των Ελληνικών Ταχυδρομείων, πλέον της τιμής βιβλίου, το κόστος για την Ευρώπη διαμορφώνεται ως Β προτεραιότητα στα 22,76 € και για τις λοιπές χώρες ανέρχεται στα 27 €.

Όλες οι πληροφορίες που διαβιβάζονται από εσάς είναι εμπιστευτικές και χρησιμοποιούνται μόνο για τη διεκπεραίωση των παραγγελιών σας.

Τα πεδία με αστερίσκο* είναι υποχρεωτικά.

Η χαρά της συμμετοχής








Αυτόν τον καιρό στο ιστορικό θέατρο Βεάκη, στην οδό Στουρνάρη, παίζεται το θεατρικό έργο υπό τον τίτλο «Φιλιώ Χαϊδεμένου» που αναφέρεται στην προσωπικότητα της μικρασιάτισσας υπεραιωνόβιας που στήριξε με το έργο της την μνήμη της ιστορίας μέσα από το ανθρώπινο πρόσωπο που έχουν οι χαρές και οι πόνοι.

Το έργο βασίστηκε στα εκδοθέντα απομνημονεύματα της ιδίας και την δραματουργική μεταφορά του στην σκηνή ανέλαβε με επιτυχία η Άνδρη Θεοδότου. Αυτό που υπήρξε ως αποτέλεσμα κατά την θεατρική παράσταση, δεν έχει λόγια για να περιγραφεί. Ο κάθε συντελεστής με την αξία του συνέβαλλε στην επιτυχία.
Ο Βασίλης Ευταξόπουλος κατόρθωσε σκηνοθετώντας να ενοποιήσει τις υπέροχες μουσικές ερμηνείες της μνήμης του παρελθόντος με εικόνες αρμονικά δεμένες με όλα τα συναισθήματα δίπλα στην αξεπέραστη υπόκριση της Δέσποινας Μπεμπεδέλη που ενσαρκώνει την ηρωίδα Φιλιώ.
Ο Ζαχαρίας Καρούνης δωρικός στο υποκριτικό του τάλαντο ταιριαστό με την άρτια γνώση του επάνω στην μουσική, με έκανε να αισθάνομαι πως η ιστορία είναι γραμμένη πάνω στα τραγούδια της ψυχής μας.
Η Χαρά Κεφαλά ο Αλέξανδρος Καλπακίδης, η Εμμανουέλα Χαραλάμπους και ο Αλκιβιάδης Μαγγώνας, ζωντάνεψαν με επιτυχία στα μάτια μου τις θύμησες της πρωταγωνίστριας, πότε μέσα από τα εφιαλτικά τοπία του βιώματος και άλλοτε αναπολώντας τις απλές ανθρώπινες χαρές που φτιάχνουν όμορφα τοπία στην ψυχή μας.

Το βίντεο που έδινε τον ορίζοντα στις ξύλινες ράμπες δίπλα στη θάλασσα, με ενθουσίασε γιατί επιτέλους είδα στην θεατρική χρήση αυτού του μέσου την δωρικότητα. Την ευθύνη της επιτυχίας των εικόνων ανέλαβε ο Σπύρος Πανταζής.
Ο χώρος επάνω στην σκηνή του θεάτρου Βεάκη ήταν τόσο λιτός όσο και η έρημη ακρογιαλιά ή ακόμα και η ψυχή μας σαν αποχωριστεί τα περιττά και μείνει καθαρή απέναντι στο δραματικό διαχρονικό ερώτημα «τι είναι ο άνθρωπος».
Ένα τοπίο όμοιο με εκείνο που κάνει τους ανθρώπους να ξεκινούν για το άγνωστο συνήθως χωρίς την θέλησή τους ήταν το σκηνικό του έργου. Η γνώση της γλώσσας μας μπορεί να χτίζει σκηνογραφημένα τοπία σαν και αυτά που μας άφησε κληρονομιά ο Ευριπίδης γράφοντας τις Τρωάδες κατά την διάρκεια του τότε Πελοποννησιακού πολέμου. Αυτό το υπέροχο σκηνικό υπήρξε ιδέα του εξαίρετου σκηνογράφου Άγγελου Αγγελή και εγώ είχα την ευτυχία να επιμεληθώ τον τρόπο που η ιδέα του θα γίνει ύλη για να την κοινωνήσουμε μέσα στην παράσταση.
Πίσω από τα φώτα της ράμπας πάντα υπάρχουν συντελεστές που τα χέρια και το μυαλό τους, στηρίζουν ό,τι κάθε φορά ενσαρκώνουν οι σπουδαίοι ηθοποιοί.
Κάπως έτσι αθέατη και σε αυτό το έργο βρίσκεται η φίλη Σια Παπαγεωργίου, που οργάνωσε και στήριξε την παραγωγή μέσα από όλες τις δυσκολίες που περιλαμβάνει ένα τέτοιο εγχείρημα.

Το μόνο που έχω να επισημάνω μέσα από την κρίση μου είναι πως για όποιον θέλει να επαίρεται πως αγαπά το καλό θέατρο θα πρέπει να πάει στο θέατρο Βεάκη να δει την παράσταση. Έτσι θα μπορεί στο μέλλον μέσα στις αφηγήσεις του σε μικρότερους να πει με καμάρι « …ήμουν τότε και εγώ εκεί».

Θα ήθελα να κλείσω την παρούσα γραφή μου με μια αίσθηση που μου γεννήθηκε από την γνωριμία μου ως τεχνικός, σε αυτή την παράσταση, με την κυρία Μπεμπεδέλη. Όταν σε κοιτά με το βλέμμα και σου απευθύνει τον λόγο, νιώθεις πως η ευγένειά της αναγνωρίζει την όποια αξία έχει απέναντί της. Κάπως έτσι με έκανε να σκεφτώ πως οι σπουδαίοι άνθρωποι έχουν την ευγένεια στην ύπαρξή τους και δεν χρειάζονται τις χάρτινες κορώνες του φτωχού Εγώ για να τις προτάξουν ως ταυτότητα υπεροχής.

Καλή επιτυχία να έχει η παράσταση στις ψυχές των θεατών που θα επιλέξουν να κοινωνήσουν αυτόν τον Λόγο του θεάτρου. 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου